zondag 12 mei 2013

ghostlayers

Afgelopen vrijdag en zaterdag heb ik in Amsterdam een workshop ghostlayers gevolgd van Katie Pasquini Masopust, waarvoor ik heel veel stoffen heb geverfd en uitgezocht. Alles op kleur en in gradaties. Op het laatste moment heb ik nog bedacht dat groen een goede kleur voor mijn project kan zijn, dus dat de dag van te voren geverfd (en niet gebruikt):
Eerst zo simpel mogelijk aan de slag gaan om een quilttop te maken die uit verschillende lagen bestaat: een vorm laag, een kleurlaag, een extra laag, en die combineren tot 1 patroon. Dan dat patroon omzetten in een quilttop. Deze is nu klaar om gequilt te worden.
Hierna begonnen met het uitwerken van een patroon voor een grotere quilt naar aanleiding van een foto. De foto is uitgezocht en het begin is gemaakt. Maar daar is nog niet veel aan te zien.

2 opmerkingen:

Ineke zei

Dat moet geweldig leerzaam zijn geweest. Ik wacht op vervolg.

Anoniem zei

Leuke workshop en mooi resultaat. Ik hoop ze in het echt te mogen zien